پشت کنکوری شدی چون …
امید به تغییر داشتی، تغییر شرایط، تغییر اوضاع، تغییر انگیزهت، تغییر …
باور داشتی میتونی سال بعد جبران کنی
ما ادما همیشه امید داریم، همیشه یه باوری داریم که اینده قراره بهتر بشه چون زنده نگهمون میداره چون سر پا میمونیم باهاش
سوال دارم ازت! تو که موندی، به امید بهتر شدن امسال، رفتارت عوض شد؟ کار متفاوتی کردی؟ فکر متفاوتی کردی؟ جور دیگه به مشکل نگاه کردی؟ عادتی عوض کردی؟ احساسی درت تغییر کرد؟ وگرنه امید و باور خالی که کشکه و فقط عمرتو میسوزونه
همه مشکل از تو نیست، اما اختیار تو اندازه هرچیزیه که تو میتونی عوضش کنی، مگه ماها جز کارایی که میکنیم و فکرای تو سرمون و احساسی که داریم (گفتگوی درونی تو سرمون) چی میتونیم به این دنیا بدیم که جایزه هاشو بگیریم؟
مگه اهرم دیگه ای داریم جز اینکه اگه یه راهیو رفتیم و نشد، یا راهو عوض کنیم یا بیشتر بریم شاید هنوز زوده واسه چیزی که منتظرشیم
یه زمانی میگفتن یا راهی خواهم یافت یا راهی خواهم ساخت، اصا معادله دنیا این شکلی نیست، همه چی سر جای خودشه، همه راه ها از قبل هستن، از قبل اماده ن، ما فقط لازمه بگردیم پیداشون کنیم
برگرد پشت سرت ببین واسه چیزی که خواستی و نشد، راهتو عوض کردی یا تو همون راه قبلی هستی؟ ببین سرعتتو بیشتر کردی؟ ببین فقط رو پیاده رفتن حساب کردی؟ شاید راهه خیلی طولانی باشه شاید لازم باشه با ماشین بری
یه وقتام با یه کسایی شروع میکنیم یه راهیو بعد میبینم هرچی میگذره اونا هی دارن دورتر میشن، انگار فقط ماییم که قدم میزنیم و اونا دارن پرواز میکنن! راه های این دنیا به نظر واسه همه مون یکیان اما بذار یه واقعیتو بهت بگم، ما به ظاهر با بقیه آدما از یه جا شروع میکنیم اما واقعیت اینه هیچوقت از یه جا شروع نکردیم و نخواهیم کرد، بعضیامون وزنه و زنجیر به پامون بسته س بعضیامون ازاد و رهاییم
اوناییمون که زنجیر به پامونه الزاما تقصیر و کوتاهی خودمون نیست، قربانی شرایطیم و قربانی نسل های قبل، اوناییمونم که ازاد و رهان مدال افتخارش گردن خودمون نیست، شرایط و نسل قبلیمون باعثشه
چی از ما بر میاد؟ اگه آزاد و رهاییم که دممون گرم خوش شانس بودیم، مغرور نشیم، مراقب باشیم با فکر و تصمیم و عمل و احساس اشتباه گند نزنیم توش، اگه هم زنجیر به پامونه، فکر کنیم، از اشتباه خودمون و نسل قبلمون درس بگیریم، چرخه زنجیر به پای هر نسل رو قطع کنیم، یه کاری کنیم که کمتر کسی حاضره انجامش بده
چشمامونو باز کنیم، از خواب بیدار شیم، واقعیتو ببینیم، با هرچی داریم با چنگ و دندون هرکاری میتونیم بکنیم! ما فقط یه کار ازمون بر میاد! فکر متفاوت رفتار متفاوت احساس متفاوت با چیزی که ما و نسلمون رو به اینجا رسونده
آرین رضائی نیا 🙌